Obavezni deo programa Međunarodne mature sastoji se iz Teorije znanja, Maturskog akademskog rada i aktivnosti u sklopu CAS programa koji obuhvata kreativne, sportske i društveno odgovorne aktivnosti. Posebnu pažnju takođe posvećuje kritičkom mišljenju i naučnoistraživačkim veštinama.
Ukoliko želi da dobije punu diplomu Međunarodne mature (IB DP), učenik mora da sluša šest predmeta u okviru programa, tri na visokom i tri na standardnom nivou, po jedan iz svake od šest grupa: Studije jezika i književnosti, Strani jezici, Društvene i humanističke nauke, Prirodne nauke, Matematika i Umetnost.
Na kraju druge godine programa, učenici polažu ispite iz svih šest predmeta, koje ocenjuju anonimni eksterni ocenjivači, licencirani od strane IB organizacije. Takođe, tokom dvogodišnjeg rada učenici pripremaju i predaju različite zadatke (eseje, studije slučaja i dr) koje prvo ocenjuju njihovi predmetni profesori a zatim ih eksterno moderiraju licencirani IB ocenjivači.
Ocene koje učenici mogu dobiti iz predmeta kreću se u rasponu od 1 (najniža) do 7 (najviša) a uz te ocene (poene), učenici mogu maksimalno ostvariti i dodatna 3 poena na osnovu rezultata dobijenih iz Akademskog maturskog rada i Teorije znanja. Na taj način, učenici mogu maksimalno da dobiju 45 poena. Za dobijanje pune diplome Međunarodne mature neophodno je da osvoje minimum 24 poena ali i da ispune dodatne zahteve u pogledu neophodnog minimuma iz predmeta koje slušaju na standardnom i visokom nivou, kao i u pogledu aktivnosti koje su imali u okviru CAS programa.
Celokupan sistem ocenjivanja zasnovan je na kriterijumima što znači da se učeničko postignuće meri i procenjuje u skladu sa jasno definisanim kriterijumima i deskriptorima a ne u odnosu na postignuće drugih učenika u programu koji polažu iste predmete.
Kriterijumi i deskriptori su povezani i usklađeni sa ciljevima i ishodima svakog pojedinačnog predmeta. Dosadašnja statistika pokazala je da raspon učeničkih rezultata na svetskom nivou ostaje konstantan tokom godina što ukazuje na visok kvalitet i konzistentnost modela ocenjivanja u programu, koje su prepoznali i prihvatili brojni svetski univerziteti.
Učenici, zainteresovani da pored diplome programa Međunarodne mature dobiju i matursku diplomu nacionalnog programa, imaju mogućnost da ocene sa IB DP programa prevedu u ocene definisane nacionalnim sistemom. Za više informacija, kontaktirati koordinatora programa Međunarodne mature.
Međunarodna matura je 2015. godine u središte svoje obrazovne filozofije stavila značaj posedovanja i razvijanja različitih skupova veština. Kroz pristupe u nastavi i učenju (ATL) DP Modela praktikujemo veštine mišljenja, komunikacije, društvene interakcije, naučnog istraživanja kao i veštine samostalnog upravljanja sobom i svojim resursima.
Učenici našeg programa prijavljuju se samostalno za upis na željene fakultete ali uz našu stalnu podršku i ohrabrenje. Svi u gimnaziji potpuno razumemo u kojoj meri prijavljivanje na koledže i fakultete učenicima može biti i uzbudljivo i inspirativno iskustvo. Međutim, ono se često pretvori u komplikovan, težak i vremenski zahtevan proces kojem je potreban nadzor, podrška i savetovanje.
Stoga u gimnaziji želimo da putem individualnih konsultacija pomognemo svojim učenicima da se prijave i da budu primljeni na željene univerzitete. Program savetovanja i profesionalnog usmeravanja počinje od prvog dana upisa učenika u program i traje sve do njihovog upisa na fakultet.
Tokom cele školske godine zahvaljujući odličnoj saradnji sa različitim agencijama (kao što su Global Study i Ino education ) i fakultetima, naši učenici imaju priliku da čuju o uslovima studiranja u različitim zemljama, načinu prijavljivanja i o uslovima koje treba ispuniti.
Obrazovni Sistem "Crnjanski" ne šalje neželjene promotivne e-poruke, ponude ili druge komunikacije. Za sve informacije o upotrebi podataka od strane Sistema "Crnjanski" pročitajte politiku privatnosti
Prema svim zdravstvenim a i pedagoškim merama, preporukama i uputstvima Školske uprave i Ministarstva prosvete, naša škola je napravila dinamiku rada na sledeći način:
Učenici će od 01.09.2020.godine, realizovati nastavu kroz neposredni rad u školi i organizaciju nastave na daljinu. Nastava u školi se organizuje na način koji osigurava bezbednost i zdravlje učenika i zaposlenih u školskom prostoru.
Učenici Gimnazije nastavu pohadjaju u popodnevnoj smeni svakog radnog dana, tako što će pohadjati do 5 časova dnevno u trajanju od po 30 minuta. Učenici će imati dnevno tri odmora (dva mala od po 5 minuta i jedan veliki odmor u trajanju od 10 minuta). Nastava za učenike počinje u 13.30 časova.
Učenici od I do VIII razreda nastavu pohadjaju u prepodnevnoj smeni svakog radnog dana, tako što će pohadjati do 8 časova dnevno u trajanju od po 30 minuta. Učenici će imati sedam odmora dnevno (četiri mala od po 5 minuta, dva velika odmora u trajanju od po 10 minuta i veliki odmor za dezinfekciju prostora od 20 minuta). Nastava za učenike Cambridge programa počinje u 8.00 časova a za učenike Nacionalnog programa počinje u 9.40 časova. Učenici mladjih razreda Osnovne Škole Plavi Krug koji pohađaju oba programa, pohađaće prvo nacionalni program a zatim Cambridge program.
Za svaki razred i odeljenje odredjuje se učionica u kojoj se ostvaruju časovi nastave. Učenici u školu ulaze po planiranom rasporedu podele u dvorištu na propisanom rastojanju izmedju svakog učenika.
Učenici čiji su se roditelji opredelili za nastavu na daljinu, pratiće i dobijaće materijale i zadatke putem platforme Google classroom. Detaljniji raspored i dinamiku rada, kao i uputstvo o merama zdravstvene zaštite ćete dobiti na roditeljskim sastancima, tj.putem maila od Vaših učitelja i razrednih starešina. Ovaj Operativni plan će se primenjivati u školskoj 2020/21.godini u zavisnosti od aktuelne epidemiološke situacije, kao i aktuelnih preporuka i mera nadležnih institucija i organa, radi obezbedjivanja zdravlja svih u školi. Ukoliko aktuelna epidemiološka situacija bude okončana, ukoliko se za to steknu u potpunosti bezbedni uslovi, škola će ostvarivati redovni neposredan obrazovno - vaspitni rad.
Pri dolasku u školu učenicima ćemo meriti temperaturu. Molimo i vas da to isto učinite i kod kuće. Ukoliko je temperatura viša od 37C, molimo vas da dete ne šaljete u školu i da o tome obavestite učitelja, tj. razrednog starešinu. Isto se odnosi i na bilo koju respiratornu smetnju. Dete je u obavezi da u školu dolazi sa maskom koju može skinuti jedino kada sedi tokom časa u svojoj klupi. Razgovarajte sa svojim detetom o značaju držanja fizičke distance, redovnom pranju ruku kao i o dezinfekciji. Učenici u školi neće imati mogućnost kupovine hrane iz higijenskih razloga, pa je potrebno da učenici ponesu obrok od kuće. U školi će imati obezbedjenu voćnu užinu.
Molimo vas za saradnju i visoku odgovornost prema zdravlju svih.
Srećan početak školske godine!
Uprava škole